04 July, 2012

all about our SMTDSMZ's memory

Hi! second entry for today. bukan ape, hati melonjak-lonjak nak buat entry ni. almaklumlah pasal kawan-kawan tersayang..hehehe. before this aku ade cakap kan masa aku form 4 n form 5 aku dduk asrama. hah..takde? yeke? amboih..pelupa korang ni.

by the way, aku masa sekolah, banyak nau berpindah randah. sekolah rendah je, dah 3 sekolah aku terjah. darjah satu sampai darjah 4, aku sekolah kat Sekolah Kebangsaan Masai.  darjah 5 pulak Sekolah Kebangsaan Seri Alam 1 dan darjah 6 aku sekolah kat Sekolah Kebangsaan Bandar Seri Alam 2. batch aku adalah batch pertama sekolah seri alam 2 tuh.. form 1 sampai form 3 pulak aku sekolah kat Sekolah Menengah Kebangsaan Seri Alam 2. after form 3, aku berpindah lah ke Sekolah Menengah Teknik datuk Seri Mohd Zin. seriously aku tak sangka solah iteww begiteww..ahahaha..takmo cerita lah. nanti korang tak nak masuk sekolah tu pulak.

after register, aku dapat dorm 7. boleh lah lah kan. besar pon besar. aku pilih katil yang betul2 depan locker aku. tu pon mak aku yang pilih. dah kemas barang, mak n abah aku pon balik..mak aku nangis woh..hahaha..haish aku ni. tak baik taw.dah hari tu bermulalah kehidupan aku sebagai pelajar asrama. haish, memula dduk asrama, aku rasa macam tak boleh blah. lama2 dah jumpa kawan satu kepala, boleh la.. first kawan aku jumpa, haa..ni dia..


noor asiyah binti akob..seyes weh, memula aku sombong gila dengan dia. aku tak tau kenapa. hahaha..lama-lama kenal, rupanya dia ni same je masuk air macam aku..hahaha..die ni pandai weh..kelas perdagangan..akaun and matematik memang fuhh mabeless!! dia ni dari tampin..dia ni jugak lah bank syiling kitorang sebab setiap minggu parents dia datang bagi duit syiling banyak gila weh..and makanan also!! hahaha..mak dia masak sedap ko tau..sekali datang mesti bawal bekal makanan bnyak gila..lepastu awal minggu kene cop duit syiling kat dia..kalau tak, tak dapek nak nolongnya..haha.lagi ape ek pasal dia ni..haaaa...dia ni supplier biskut gula yang terbesar kat dorm aku dari tingkatan 4 samai lah tingkatan 5..hahaha..syok ohh..haha..ok next..


haa..si perasan comel ni nama dia fatin nabilah binti mohamad..ini geng paling sekepala gila dengan aku..perangai ala2 jantan tapi hati jambuuuuu..jiwang dia tahap dewa oii..aku pon tak larat nak layan..first impression aku terhadap dia masa memula masuk dorm " dia ni kenapa..syok sendiri ke apa?" hahahaha...lepas tu bila dah kenal, masing-masing meloyar buruk je..gelaran dia ni kat asrama? hahaha..kitorang panggil dia 'baby cute' and nama tu lekat sampai sekarang..asalnya nama tu aku yang bagi..sebab bajet nak cute sangat, hambeekk, aku panggil baby cute..memula dia tak boleh nak terima kenyataan aku panggil dia macam tu, tapi setiap kali aku panggil baby cute, dia toleh, haaaa lekat lah  nama tu sampai sekarang..dia ni supplier rojak paling femes kat dorm aku..haha..ye lah, asal mak dia datang je mesti bawak 2 bungkus rojak...masa form 5 pulak, dia jadk ketua dorm..mau tak haru dorm tu..hahah..ko bayangkan, aku ngan member aku nak fly dari asrama nih, kitorang siap mintak izin kat dia..hahaha.mau tak haru..aku pegi camping seminggu, balik camping, ada surat kat locker aku..hahaha..rupa2nya rinduuuu....dan part paling aku tak boleh lupa, dia ni player..bukan player pasal lelaki, player kakak angkat..hahaha..kejap kak yona lah, kak leha lah, kakak ape lagi lah aku tak ingat..cute, rahsia kau terbongkar..haha..ok next..


haa ni dia rashidah abdul rahman yang bertunang senyap2 nih. die ni best jugak. hobi dia masa kat skolah dulu adalah tidur. pantang ada kesempatan, mata nak memejam je. hee..geram haku. tapi bila dah datang gila dia, takde sape boleh layan. dia satu-satunya kawan yang aku pernah ikut balik kampung dia. nun di muar sana. dan paling aku tak boleh lupa pasal dia ni masa aku masuk hospital dulu. alah pasal apendiks je pon. aku kena operation. dia teman aku dari hospitak alor gajah bawak ke hospital besar melaka. dia lah yang jaga aku dari malam tu sampai lah family aku sampai. dia jugak lah yang call family aku inform yang aku kat hospital. rupanya after warden hantar aku malam tu, senyap terus. langsung takde call family aku sume. shida ni lah ke hulu hilir daftar aku kat hospital tu, call mak aku, teman aku, suap aku makan..hahaha..aku tak boleh lupa. ok dah, stop tacing. haha. next..


dengan ini memperkenalkan lah nur izzaty binti zahari. dia ni orang gelar kembar aku. sebab mana aku ada, situ dia ada, mana dia ada, situ jugak lah aku ada. aku start rapat ngan dia ni sejak dia cakap kadet yang dia join tu ada buat camping. aku pun apa lagi, tergedik-gedik lah nak join kan. sejak dari tu lah aku rapat dengan dia ni. haa..dengan shida jugak. hari-hari ada latihan kawat. kawat sama-sama, masa camping khemah sama-sama, latihan menembak sama-sama, nangis sama sama, makan sama-sama, tidur sama-sama segalanya lah sama-sama. tapi dia ni pendiam. even pendiam pun, layan gak kepala aku, babycute, shida ngn asiyah tu. diam-diam ubi berisi dia nih. aku rapat dengan dia ni sampai lah pertengahan form 5. after tu ada sebab yang tak dapat dielakkan, kitorang semakin renggang. sedih jugak. tapi apakan daya. ada yang tak suka. okay dah tak nak ingat. next.... *sambil kesat air mata*


haa..minah ni..nor laila binti zainal. tak banyak nak cerita pasal dia ni. sebab kitorang berpisah dorm masa form 5. but apa yang boleh aku cakap, dia ni banyak support apa yang aku nak buat. sampai lah sekarang ni. kalau nak luah perasaan kat dia, memang tak pernah menghampakan lah. dulu mula-mula aku menyampah dengan dia ni. ye lah kan sebab tak berapa kenal. bila dah kenal dah rapat, hambeeekk..tak terlayan. die ni terlebih gila-gial..kalau berborak ramai-ramai, isu SX pun tak boleh tinggal..hahaha..rilek laila..taksalah nak imbau kenangan kan. hahahaha..next.....


ni lah kawan yang sama-sama fly dengan aku tapi mintak izin ketua dorm. ahahaha. gila kan. fly g mana je. g umah makcik aku. ahaha. malam tu takde karen. lagi la haru. nuradilah binti razali. dia first sekali tegur aku masa aku masuk asrama. ceh, baik giler bahasa kan diri awa saya. puihhh. tahan satu hari je. esok teros aku kau. hahahaha. penolong ketua dorm masa taku form 5. form 5, ada krisis sikit aku dengan dia. biarlah rahsia k. lama jugak. akhirnya dia lembut hati masa birthday aku. nasib baik.hehehe. next....


putih yang sesat di tengah itu. masa ni hari jaya gemilang. ni je lah gambar kitorang berempat yang ada. wuwuwuwu. sedih pulok aku ni.T_T

korang ingat tak birthday aku korang dok asyik masyuk simbah aku dengan air nila campur sabun softlan bagai? aku ingat lagi hadiah yang korang bagi aku. tin biskut dalam tu ada kacang pedas lah, ada milo sepeket, ada megi sebungkus, ada coklat sebungkus, even pad pon ada. ahahaha. lepastu kongsi ramai ramai. wuwuwuwu T_T 

korang ingat lagi tak masa aku kat hospital, cikgu umumkan sapa nak datang lawat aku, korang tak dapat datang sebab korang bukan sekelas ngn aku. last-last yang datang tu bukan lah orang yang aku nak. dorang kirim surat-surat yang korang tulis dan sampai sekarang aku simpan surat tu baik-baik. masa aku balik asrama ambik barang, korang lah yang paling hepi sambut aku. aku ingat tau.. T_T

korang ingat lagi tak time kita kerjasama cat dorm n hias dorm semata-mata nak sambut junior? kite brieffing dengan junior and malam tu aku kene attack kaw-kaw sebab junior cakap aku sombong dan esokknye kite satu dorm kena panggil pergi pejabat puanita dan haritu jugak dak ainur, dak khairul ngan dak heart kena salam mintak maap dengan aku. kite tak tau sape yang report kan? T_T

zaty and shida kau ingat tak setiap kali riadah time takde latihan kawat, kite mesti joging 15 pusingan blok vokasional tu kan. selalunye shida pancit awal, aku ngan zaty je bertahan kekadang sampai 20 pusingan.

dan korang semua ingat lagi tak masa kat surau ada nyanyi lagu Teman Sejati ngan lagu Doan Perpisahan, kite peluk ramai-ramai sebab nak berpisah dah. T_T

paling aku ingat, birthday aku , korang buli aku basuh pinggan korang semua lepas makan

birthday asiyah, kite buat brieffing konon-konon tak puas hati dengan dia lepas tu bila dah pukul 12, kak fatin suruh kita semua masuk tandas untuk basuh muka padahal nak simbah asiyah pakai air nila. T_T

birthday zaty pulak, kita pakat-pakat sorok semua baju dia kecuali baju kurung sehelai, baju sekolah sepasang, dan underwear sepasang. jahat kan kita. bantal n selimut dia pun kita sorok. zaty, kau ingat tak masa nak pergi sekolah, kau jatuh depan toilet yg depan dorm kita tu. kau jatuh terduduk kuat gila. aku nak gelak sebenarnya tapi aku tak sampai hati. kat kelas baru aku gelak. habis baju kau kotor n pakai baju aku. huhu.

aku demam, korang yang heboh jaga aku. bagi ubat, tuam dahi aku pakai tuala basah. jaga aku smapai lah aku sihat. 

time puasa je, mesti dorm kita cop meja hujung sekali bahagian pintu masuk aspura kan. saje je nak cuci mata. hahaha. paling best masa jamuan akhir tahun masa kita form 4. makan sampai kenyang gila. lepastu masa jamuan kita form 5, kite takde jamuan kat hotel sebab time tu ape sebab ntah budak aspura buat masalah, kite jamuan kat sekolah je. time tu lah semua heboh pinjam baju sana sini kan. haha. aku ingat lgi. 

dah lah, aku takmo ingat apape lagi sebab nanti aku sedih gila. ni pun aku tahan je air mata korang tau tak. wuwuwuwuwuwu T_T


aku akhiri entry aku ni dengan lagu persahabatan kita.. =D

1 comment:

  1. cute:hahahah bongek la ko nie... aku baik la k... mane ade player... ko nie mmg nk bunuh aku la nasib baik ko x ckp pasal adq... tp aku setia arrr... aku still ngan k.yona la ape pun x blh ar ko nie... :P

    ReplyDelete