05 July, 2012

Asal usul, cara bermain, risiko spirit of the coin

hai..sebenarnye dah lama nak naik entri pasal spirit of the coin ni. tapi biasa lah, dok bertangguh tak tentu hala kan.  sape pernah main permainan ni? aku bet mesti most of korang pernah main kan? acually, aku pun pernah main benda ni, tapi time bodo-bodo dulu lah kan dan tak tau benda ni syirik laknatullah. hehe.

aku main dulu siang hari je, kat sekolah agama lak tu kan. mana laa spirit nak muncul. hantu kak limah pun taknak kan. time tu budak-budak lain pergi solat asar kat masjid sebelah sekolah tu, kebetulan aku dengan ade 3-4 orang tak pergi sebab tolong cikgu ape ntah aku lupa. lepas tu datang lah idea bodoh nak main benda tu. aku main je lah. tapi aku rasa bukan spirit tu yang gerakkan syiling tu. ade sorang kawan aku ape ntah aku lupa nama dia. dia yang gerakkan. sebab time tu kawan aku tanya sape pakwe dia sekarang (gatal, time sekolah rendah pun dah ada pakwe). sekali syiling tu gerak kat huruf entah apa-apa. kawan aku cakap lah 'eh, salah lah. nama pakwe aku din' lepas tu dan dan je syiling tu bergerak eja nama din. haha. cam bodo je kan.

sebenarnya spirit of the coin (atau dipanggil ouija oleh orang US) ni bukan laa satu permainan tapi ia adalah satu pemujaan untuk memanggil roh dari dimensi lain untuk berkomunikasi. kaedah spirit of the coin digunakan dalam bebera ritual dan kepercayaan untuk berhubung dan berbual dengan roh orang mati (syaitan)



ni adalah contoh spirit of the coin board. lepas menyeru roh, pemain akan bertanya beberapa soalan dan spirit akan jawab dengan cara menggerakkan coin tu ke arah huruf-huruf membentuk satu ejaan bagi menjawab soalan pemain.

biasanya, pemujaan ini digunakan untuk tanya khabar orang yang dah mati, berkomunikasi dengan roh, mintak bantuan secara ghaib,  cari barang yang hilang, tanya masa depan, nama bakal suami/isteri dan macam-macam lagi lah.

korang pun mesti nak tau kan apa yang terjadi masa ritual SOTC ni kan? okay, setelah lengkap papan yang dilengkapi abjad A-Z dan nombor 0-9 serta "yes" , "no", "home", dan "goodbye". tak pun korang tengok contoh gambar kat atas tuh, kita boleh menjemput sesebuah roh secara rambang dan berkomunikasi dengan dorang. kita perlu tanya beberapa soalan tu untuk memastikan yang hadir itu adalah roh yang kita inginkan. mentera untuk memanggil roh itu adalah :


*spirit,spirit of the coin.spirit,spirit of the coin.spirit,spirit of the coin.please come out and play with us*



baca terus mentera tersebut sampai syiling itu bergerak perlahan. tapi harus diingatkan masa korang baca mentera tu, sema pemain dan penonton haruslah senyap jangan bersuara. bila korang dapat rasa roh tu dah datang, korang main dan tanya lah puas-puas apa yang korang nak tanya. lepas tu korang kena hantar roh tu balik. kalau dia tak nak balik, korang kena la main dengan dia sampai dia puas. sampai dia bersetuju untuk ke petak home/ goodbye tuh.

risiko main benda nih, orang cakap laa kan, kalau tengah main tu kita angkat jari kita dari duit syiling, roh tu akan ikut kita balik dan ganggu kita sebab tak hantar dia balik. tapi risiko sebenar-benarnya adalah akidah kita. boleh rosak akidah jika mempercayai pemujaan ini dan jika pemain itu orang islam, wajib bagi dia untuk bertaubat sebab pemujaan ini adalah syirik di sisi islam. 

aku rasa sekian aje lah entri kali ni tentang spirit of the coin nih. sebab tulis entri pasal ni pagi-pagi buta pukul 3 ni bulu tengkuk aku meremang semacam je. kata-kata terakhir aku, kepada yang islam, jangan lah sesekali bermain permainan/pemujaan ini..syirik tau tak..






22 comments:

  1. Replies
    1. tu ar..hati kita pon nak je try main bnda spirit ni...ermm...

      Delete
  2. saya dan kawan-kawan saya selalu cerita pasal benda ney [TSOTC],kat sekolah dan kami ada duit yang sebiji macam duit yg orang guna untuk main [TSOTC],.Tapi kami suka cerita jer,tak pernah main dan tak nak main sampai seumur hidup.Itu janji kami lepas kami cerita pasal [TSOTC]..

    ReplyDelete
    Replies
    1. same leh ngan aku citer main panjang lagi tapi tak main pon

      Delete
  3. Yang hakikatny yang hadir itu bukan rOh..tetapi jin yang menyesatkan..pgalaman saya pnh skali jin mgikt xmau blik 1 dr rakan kami kerasukn utk i.2 jin meminta darah jgnlah kita jd bdh utk menunaikan..apabl digertak kpd jin i.2 btanyakan bkankh roh itu urusan Allah y mati xkn hdup kmbali krn smuany dlm alam kubur...same2 kita tipu helah jin dan syaitan laknatullah..-INVESTIGATION TEAM PARANORMAL-

    ReplyDelete
  4. ajar panggil je??
    nk hantar balik g umh awak ke?
    hahahahaha

    ReplyDelete
  5. Mcm mana nk hantar dia balik? Nak kena sewa kan private jet ke untuk dia.

    ReplyDelete
  6. aku pown pernah main,,,tapi,,,yang lain dipanggil,,,9 ekor yang dating,,,seram giler...ad yang nak kene rasuk,,,seram siutt

    ReplyDelete
  7. Sy x pcya ada roh yg blh KT pgl utk sotc.sy pnh main,dgn kwn2..mmHg mnjadi.seakan ada satu kuasa yg mnggalakan coins spya bergerak.esoknya sy main lg tp kali ni brsendiri.olh krn takut.sy main waktu siang.menjadi jgk.coins bergerak.apa yg memusykilkn kpla otak sy.Roh yg kt pgl ni knp x guna bhasa lokal? Prlu ke bhasa Ingris? Sy prcya dgn mahluk slain manusia.khusus jin syaitan iblis.tp sy x pcya ada roh dr dimensi lain blh join berkomunikasi dgn kt.mmg game ni mnyesatkan.well x satu pun mahluk even malaikat tahu tntg ssuatu yg ghaib.lebih2 lg pkra syg akin brlaku stay disembunyikn.so APA yg mnggerakan coins trsebut.teori kpala otak sy adlh INI Kern dsbabkn days yg trhasil dr prides hypnotis Dan telipati tnpa kits sedar.its all about science..slgi KT x tau atau x knal KT akn trus dbelenggu misteri .ITU pndgn Dr sy je..

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. saya tak memerlukannya , Dari kecil lagi saya boleh melihat benda ini dan berbual , Mereka baik dengan saya , Tak semua dari mereka yang jahat , ada juga yang baik dan setia mendengar masalah saya :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. aik,ada pulak mcm tu.. hem mcm2 kerenah lah nk main bende tu ..tapi sesetengah org kata kalau kita lepaskan jari dari duit syiling tu roh tu akan ganggu kita sampai dalam kubur,,ade mase tu saye teringin lah nk main pastu saye buat leh tu pastu tiba2 je hati saye takjadi main saye letak tepi meja mase tu sekolah pagi tk belajar maklum lah dh abis upsr pastu ape lagi saye pegi lah rehat habis je rehat saye tgok atas meja saye benda tu takda saye cari leh rupe2 nye kt bdk lelaki tapi bede tu dh kena koyak2 pastu diorang suruh saye buat bende tu siap bagi pensel ngan kertas lagi

      Delete
  10. kat sklh sllu kwn2 cite pasal mende ni tapi tak penah main pon mende nih

    ReplyDelete
  11. mintak nombor dengan roh tu

    ReplyDelete
  12. aku bukan nak tanya pasal coin tu... penulis nya .. aku tenung.. dari tdi... comel juga orang nya ya.. hehhehe

    ReplyDelete
  13. Berminat nk tau jgak,ade junior sekolah main aritu. Kesudahannyer, bbrape org kena rasuk. Seriously aq x caye bnde2 ni tapi bile dh melibatkn histeria,aq memang xbleh move on. Habis 1 hari ni aq sibuk suk layan Google cari pasal spirit coin nih... hmmm... jahanamm tutorial aq~

    Ade ape2 dh main ke? Citer pengalaman

    ReplyDelete
  14. pengalaman aku berhubungan dengan jin islam bebaru ini..semua ini bergantung pada niat..jika niat kamu betul,jin yg akn dtg pun jin yg baik2.. malah jin yg saya panggil die menyuruh saya buka quran surah taubah ayat ke 6 & 2.. jika sebarang pertanyaan bole pm saya di whatsapp 0182401781

    ReplyDelete