13 July, 2012

SSL error and how to get rid of it

pernah tak di antara korang semua, bila nak bukak facebook ke, emel ke, terkeluar SSL error? first time jadi kat aku ialah semalam. biasa SSL error ni keluar masa aku nak log in password wi-fi kolej aku. tetiba, bnda ni keluar masa aku nak online kat rumah makcik aku. aikk..pokobondo ni? yela, takkan wifi kolej aku sampai ke manjung kot? hehe..puas laa aku klik proceed. tak jadik jugak. pakcik aku pun pening gak. tapi dia cook je. hehe..aku yang gelabah sebab time aku online, jadi macam tu. jadi ini bermakna dorang pun tak bolej nak online sebab keluar SSl error tuh. siyes beb aku gelabah. hahaha..bendenye macam ni ha..versi google chrome


syuh!! syuh!! aku beci kau..

sebenarnya benda ni ada tiga versi. yang pertama, versi macam kat atas ni. yang kedua dan keyiga adalah versi tetingkap. macam kat bawah ni haa



syuh! aku benci kau jugak!!


yang versi tetingkap yang atas ni pada sesiapa yang guna mozilla firefox. kalau yang internet explorer pulak macam ni : 

pergi kau jauh-jauh!!!

aku ingat benda ni berpunca dari apa-apa whatsoever. pagi tadi puas lah aku google carik punca benda nokharom nih. bila jumpa punca dan solution, aku tergelak dowh. besar lak aku tergelak sebab aku rasa macam bodoh gila. nak tau sebab apa? puncanya adalah masa dan tarikh pada komputer tu salah. hahaha. what the.................!!! serius dowh. aku baru tau. aku pun betukan lah setting masa dengan tarikh pada pc pakcik aku ni.  jeng jeng jeng...aku nak melompat je rase. terus emel and facebook aku sembuh macam makan ubat dos paling tinggi. hahaha..simple je kan punca and penyelesaiannye? ceh! buat penat aku je berlagak macam programmer nak carik solution benda nih.

so, kepada sesapa yang problem macam ni SSL error pe jadah sume ni, ini lah penyelesaiannye.. ok lah..ini je lah yang aku mampu taip buat masa ni. malam nanti sambung lagi.


babai......................


1 comment: